Een pseudo-tragisch artikel over de vier wereldkerken. Hun ouders ? De Griekse Panter en het Roomse Beest, en hoe dezen te overwinnen.
Er was een duizendjarig rijk in het Oude Testament, in het verleden. Het gaat er
niet om dat dit rijk duizend jaar duurde en zal duren, maar om aan te geven dat
de mensen toen ongeveer zo oud werden. Dit was het tijdperk direkt na de val uit
het paradijs, waar de mens in een overgangsperiode zat naar een andere dimensie.
Het hoefde zover niet te komen. God wilde de mens helemaal niet uit dat eerste
duizendjarig rijk wegsturen. Vandaag de dag leven we niet in het duizendjarig
rijk, maar in het hondertwintigjarig rijk. De reden hiervoor lezen we in Genesis
6. Vrouwen gingen met gevallen engelen, de zonen Gods, relaties aan. Deze
gevallen engelen waren reuzen, en zij brachten ook reuzen voort. Er zijn vele
theologische twisten over dit stuk. De vraag is of deze reuzen letterlijk reuzen
waren. Verderop in Genesis 6 lezen we namelijk wie die reuzen waren : de
geweldigen uit de voortijd : mannen van naam. Weer zien we dat zowel man als
vrouw zondigden. De vrouw wilde een man van stand, een man met naam, een reus,
en bracht deze ook voort. Het was voor God reden om de mens nog verder van het
voorportaal van het paradijs weg te drijven, naar het rijk van de honderdtwintig
jaren. Vandaag de dag worden we namelijk niet meer zo oud als de bomen, geen
duizend jaar, maar hoogstens honderdtwintig jaar. De aandacht wordt vaak op de
eerste zondeval van de mens gericht, de zonde van Adam en Eva, het was de zonde
van het door kennis als god te willen worden, onderscheidende goed en kwaad. Het
was de zonde van het rechter willen zijn buiten God om. Als het daarbij was
gebleven dan waren wij nog steeds in dat eerste duizendjarig rijk, en nog steeds
in het voorportaal van het paradijs. De uiteindelijke reden waarom we zijn waar
we nu zijn vinden we in Genesis 6. De mens wilde naam maken en geweldig zijn.
Het was alsof de mens voor de tweede keer van de verboden boom at, en God
daarmee overhoop stak. We zien in dit rijk op zijn retour dat Babylon en Egypte
een centrale plaats innemen. Het werden een paar van de voornaamste vijanden van
het volk van God. Door Jozef worden we onderkoning over Egypte, om zo te komen
tot de Zalvingen van Efraim en Manasse, zijn zonen. Door Daniel worden we de
derde heerser over Babylon, en ook nog eens onderheerser over de Meden. Maar
zowel Jozef als Daniel waren in de eerste plaats profeet, en zij ontvingen het
koningschap op een profetische manier. Het was nooit Gods bedoeling geweest om
te regeren door aardse koningen, door naammakers, maar door richters en
profeten, zoals dat oorspronkelijk ging. Het was het volk die om aardse koningen
zeurde, en die hebben ze ook gekregen. Het was de tweede zondeval die ervoor
zorgde dat de mens uit het duizendjarig rijk werd geknikkerd. De mens kwam in
het hondertwintigjarig rijk terecht waar de mens een prooi werd van wereldrijken
en wereldkerken. De Griekse panter had vier koppen en vier vleugels, en de
Griekse bok had een hoorn die in vier hoornen uiteen viel. Elk van de vier kreeg
een eigen windstreek, maar dit waren niet de Griekse nakomelingen, en ze hadden
ook niet dezelfde Griekse macht en kracht. Waarom niet ? Omdat het hier over de
vier wereldkerken gaat en niet meer over een wereldrijk, alhoewel de eerste
wereldkerk, de Roomse, wel begon als een wereldrijk.
In een droom zag ik dat Babylon toen het tijdperk der wereldkerken begon een
machtsplaats terug wilde krijgen. Ik zag dat hij voor de Heere kwam en een deel
vroeg. De Heere zei toen : 'Ik zal je een plaats geven in zowel de kerk als de
wereld, omdat het volk niet naar Mij heeft geluisterd.' Toen zag ik dat de geest
van Babylon de gevestigde pinksterkerk wereldwijd mocht oprichten en de
psychiatrie. Het deed me weer denken aan dat verhaal waarin het volk om een
koning vroeg, en dat de Heere het hen maar gaf omdat ze toch niet naar Hem wilde
luisteren. De Heere wilde profeten en richters geven, maar het volk wilde naam
maken, de tweede zondeval. Nu is de wereld overgeleverd aan de vier
wereldrichtingen, de vier koningen die telkens weer in het Woord van God worden
genoemd. We verspeelden onze ballen van het paradijs, toen ook nog eens van het
voorparadijs, en kwamen zo op de aarde des doods terecht. Dit is de wereld van
de vier wereldkerken, van het vierde zegel, de dood, Hades, die door het
dodenrijk wordt nagevolgd. Toch hebben zij maar macht over het vierde deel der
aarde om te doden met hun vier wapens :
1. het zwaard - de Roomse wereldkerk
2. de honger - de Reformatorische wereldkerk
3. de zwarte dood - de Evangelische wereldkerk
4. de wilde dieren der aarde - de Pinkster wereldkerk
Deze dingen komen we ook tegen in Samuel en de Kronieken toen David het volk
liet tellen. Zowel Satan als de Heere zelf gebruikten dit tegen het volk van
Israel. Het werd als zonde en schuld bestempeld en God zond een profeet die
David uit verschillende straffen liet kiezen. Het tellen komt voort uit
naammakerij, macht en eerzucht, en dit is de basis van de wereldkerk waar het
volk zelf om heeft gevraagd. Maar er is een weg terug uit deze windrichtingen.
Wij mogen terugkeren tot het duizendjarig rijk waar profeten en richters het
voor het zeggen zullen hebben, en zo mogen wij tot het paradijs wederkeren waar
God onze rechter is. Gaat weg uit die kerken die naam willen maken, waar u niets
anders dan een nummer en een stuk vlees voor de herders bent, want zij houden u
af en leiden u weg van het vrederijk. U bevredigt het vlees van mannen met naam
als u telkens op dezelfde plaats kerkt. Zo kerkt u in een doos, en wordt u ook
een doos voor anderen. Vlucht zolang het nog kan, want velen zijn al ten prooi
gevallen aan het vierde zegel, aan één van die vier windstreken. Het zijn vier
tekenen van Gods oordeel over het honderdtwintigjarig rijk, het rijk van de
dood.
We hebben het in dit stuk gehad over de verboden boom gehad van het paradijs, de
aardse rechterlijke boom, en de verboden boom van het duizendjarig rijk, de
aardse koninklijke boom. Door het eten van deze twee bomen is de mens nu
uiteindelijk waar hij is. Wij dragen allemaal het gif van deze twee bomen in
ons, en daarom zullen wij moeten komen tot de verborgen bomen van het paradijs
om te kunnen genezen. In een visioen werd er op de deur geklopt. Het was de
geest van de Evangelische wereldkerk, Jom, oftewel het tweede beest, het beest
uit de aarde en afgrond. Mijn zaadballen waren heel groot, en waren bedekt door
een ketel. Waarom ? In vroegere ontmoetingen met deze geest in dromen, of zeg
maar gerust nachtmerries, kneep ze zo hard in mijn zaadballen dat ik met een
enorme pijn wakker werd daar, wat langzaam weer moest wegtrekken. Zaadballen
zijn het beeld van de vruchtbaarheid van de man, en die moeten aangesloten zijn
op de verborgen bomen van het paradijs, en niet op de verboden bomen. Ik moest
weglopen naar de deur van de andere kant van het huis, en toen kwam ik in een
paradijselijke tuin. De eerste boom heette Chin, en ik moest mijn schoenen
uitdoen. Als wij tot de paradijselijke bomen komen moeten wij altijd iets
uitdoen, anders komen we niet verder. Bij volgende bomen moest ik alles afleggen
wat ik van de vier wereldkerken met me meedroeg. Ik moest als het ware weer
helemaal gedeprogrammeerd worden. De groepsgeesten van deze kerken zijn zo sterk
dat alles door een gekleurde bril wordt bekeken, en alles wordt automatisch
getoetst aan de geesten van deze kerken. Ze worden zo onder een muts gehouden
dat God maar moeilijk kan spreken. Wij moeten teruggaan naar de tuin om vrij te
worden. Helaas kunnen wij niet nu naar buiten gaan om als bevrijder op te treden
naar al die mensen. Het zijn kooien die al een plaats hebben in Gods Oordeel.
God heeft die kooien zelf neergezet, omdat zijn volk daarom vroeg. We mogen
daarom ook niet het volk gaan 'tellen'. Het gaat er namelijk niet om voor
quantiteit te werken, maar voor kwaliteit. Als het ons gaat om hoeveelheid en
onszelf daaraan toetsen, dan zijn we weer gevangenen van een gevestigde kerk, en
eten we weer van de verboden bomen. Als profeet komt u bijvoorbeeld een gemeente
binnen, brengt het Woord, niet om de mensen in de kerkbanken te houden en om nog
meer mensen te trekken. Neen. Daar doen we het allemaal niet voor. Christus kwam
om het zwaard te brengen, de grote scheiding. In de vroegere kringen van
oordeelsprofeten was het een uitdaging om in gemeentes te preken en zo de helft
te zien opstaan om te vertrekken. Dan had je als profeet wat bereikt, en dan was
je als Jezus die namelijk hetzelfde deed. Als je kerk maar blijft groeien en
niemand loopt van je weg, dan mag je je afvragen of je de Heere wel volgt. Zo
deden de mensen namelijk ook met de valse profeten die alleen maar voorspoed en
vrede preekten. Wee u wanneer iedereen wel van u spreekt. Ook moeten we loskomen
van dat gedoe rond onze aardse en gevestigde vaders. Er is een boom van het
paradijs voor om met die aardse banden af te rekenen.
Bereid uzelf voor als profeet op een kruis, en niet op populariteit en op
handendragerijen. De vier wereldkerken hebben hun klankborden in de wereld en
deze zijn niet misselijk. Gevallen engelen zijn op de wereld gekomen om zichzelf
als een god in de tempel te plaatsen. U verdoet u tijd als u probeert dezen te
bekeren of naar uw hand te zetten. En vaak als ze zich dan bekeren dan is dat om
u ten gronde te brengen, dus wees op uw hoede. De duivel is slinkser dan u
denkt. Heeft u een profetisch werk opgezet, een apostolisch werk of richterlijk
werk, dan bent u hun doelwit, en dan zal het vaak via het paard van Troye zijn
waarop ze u behandelen. Ga daarom niet uw volk 'tellen', want het zal vol zitten
met bedriegers en hen die u te gronde zullen richten wanneer u uzelf teveel met
hen inlaat. Richt uzelf niet op diepgaande vestiging, want dan zal het zaakje
verstenen voordat u het weet, en dan is daar bijna geen ontkomen meer aan. U
moet doorgroeien, ook in de bedieningen. Lieve mensen, op het profetisch
fundament zijn wij veilig, en ook op het apostolisch fundament. Geloof zonder
profetie is niks waard. Het gaat om onze omgang met God, en niet ons verblijf
binnen de vier grote muren van onze kerk. De ware kerk is naar het hart. De
materie, oftewel het honderdtwintigjarig rijk, is tot een oordeel geschonken.
Zij die de materie volgen zijn door de materie geknecht en worden geleid tot de
rots, de eeuwige verstening. Dat is het tragische sprookje van de vier
wereldkerken. Ze hebben stenen gezichten gekregen die niet meer gevoelig zijn
voor Gods Geest. Zo maken ze hun rekensommetjes om ook anderen in dit lot mee te
slepen. Er is geen redden meer aan. Ze zijn onder Gods oordeel. Ze hebben de
Mammon tot vriend, en God tot vijand metterdaad. De boodschap van Gods Woord is
zoals altijd : vlucht zolang het nog kan. Kijk niet om, want dan verander je in
een zoutpilaar. Strek je uit naar de profetische bediening, naar de profetische
kerk. Alleen door armoe, het heilige vasten, worden we hierop ge-ent. Er zijn
zoveel valse profetische kerken in de omloop. De ware profetische kerk is ge-ent
op de apostolische kerk, de beginkerk, en is op weg naar het richterlijke en
patriarchische, de verloren fundamenten van het Oude Testament, en het Joodse.
De ware profetische kerk is op die fundamenten op weg naar het duizendjarig
rijk, om zo te naderen tot het paradijs. Vele profetische kerken zijn gegrepen
door het voorspoedsvirus, maar dat is de weg niet. Hoe vaak, en u mag dat in het
Oude Testament nalezen, waarschuwt het Woord van God tegen de voorspoeds en
vredesprofeten ?
Wij moeten net als Daniel heerser over Babylon worden, koning, en het ons niet
laten overheersen. Er is geen andere weg. Samen met Michael zal Daniel
terugkomen om het volk op die manier uit te leiden. Wij dienen te heersen over
de demonen en de dieren van het paradijs. Dat was de opdracht die God gaf. Door
Jozef heersen we over Egypte. Om dit juist te kunnen doen moeten we komen tot de
bomen van het paradijs en alles achter ons laten. De bomen, zo was dat altijd in
mijn dromen sinds kindzijn, zullen ons leiden tot de Indiaanse fundamenten,
oftewel ten Westen van Eeden. Door de zondeval kwam de mens ten Oosten van
Eeden, het voorparadijs, en zo tot deze wereld. Onze reis is dus terug te keren
tot het Westen van Eeden, de dieptes van het paradijs. Hoe werd Daniel heerser
over Babylon en onderheerser over de Meden ? Door profetie. Hoe werd Jozef
onderkoning over Egypte ? Door profetie. Moet het allemaal nog duidelijker zijn
? Maar ik zal u vertellen : Hen die onder het verstenings-oordeel zijn gekomen
hebben zo'n haat naar God dat ze Hem ook trachten te verstenen. Het berust
allemaal op jaloezie. Het is niet zo dat God deze dingen doet. Het gaat om
eeuwige wetten waar God hen op heeft gewezen. Daar kan Hij niks aan veranderen.
Wat dat betreft is God net zo machteloos en gebonden als ons als het aankomt op
zuivere eeuwige wetten. Door gericht te zijn op materie versteen je. Dat gebeurt
er als je geest wordt verwaarloosd. Je geest is namelijk je vrijheid. Daarom
schuwen profeten de materie zoveel mogelijk en gaan er alleen profetisch mee om.
Alles is straling, alleen de materie is verdichte straling, in gevaar van
verstening. De losse straling, de liefde, maakt alles prachtig, en op die kracht
zijn profeten gericht. Sluit je ogen zoveel mogelijk en denk aan je God.
Mediteer en luister, en laat je leiden door Zijn Geest door deze gevaarlijke
wereld heen. Laat je niet opsluiten door de materie, want dat is het kwaad, dat
is de duivel. Wijd jezelf toe aan de liefde, en laat de liefde je tot de dieptes
van het woud leiden. Ik ben je broeder, en in de geest waak ik over je. Laat de
kracht van de liefde de kiem van je geest doen ontwaken, om deel te nemen aan
een heel leger, namelijk het leger van liefde. Daartoe werd je gemaakt, daartoe
werd je geboren. Onze geest is zo boven denken, boven gevoel, een vuur krachtig
genoeg om je te omhullen. Laat me je meenemen naar boven, broeder of zuster.
Liefde is krachtig genoeg. We hebben niets anders nodig. In de liefde hebben we
alles. Laat me u leiden tot de hogere weg waar Paulus het al over had. Mijn
woorden en mijn stem zijn ge-ent op de bomen van het paradijs die ik sinds
kindzijn mocht ontmoeten. Laat de geest u ook enten. Het is al laat. Straks
zullen er deuren gaan dichtvallen, en dan zullen de dwazen op de deuren kloppen,
maar voor hen zal niet opengedaan worden. God is niet goedkoop. Het kost je
alles.
In een ander stuk lazen we dat Adam en Eva tot de verboden boom werden gedreven
omdat ze niet genoeg joegen op de demonische dieren in het paradijs. Ze
verwaarloosden hun taak als jagers, en kwamen door het Oosten tot de beschaving
in plaats door het Westen tot de wildernis. Adam en Eva aten van de valse
Richterlijke Boom, de overmoedige kennis, de kennis zonder liefde, de wereldse,
verblinde kennis, de opgeblazen beschaafde kennis. Door dit gif ging hun stof
zich verdichten en kwamen ze al tot een eerste graad in het verstenings-proces.
Hun geest werd al deels verduisterd hierdoor. Adam en Eva aten te weinig van het
vlees en bloed van de demonen, en waren teveel gericht op vruchten. De geest van
Kain was al met hen bezig, de geest van de landbouwers. Natuurlijk wilde de
Heere dat ze de hof zouden bewerken en bewaren, maar ze moesten ook heersen over
de dieren. Er was geen balans hierin, en daardoor werden ze naar het Oosten
gedreven, de eerste stap in het verstenings-proces. Ze verloren meer en meer hun
paradijselijke kwaliteiten zoals het leven onder water en het vliegen. Ook
verloren ze veel jacht kwaliteiten en hun bovennatuurlijke vermogens zoals
scherp zicht. Door van de valse koninklijke boom te eten, de boom van naam en
faam, kwam de mens in de tweede verstenings-graad, waarin de stof nog dichter
werd, zodat de mens het rijk van hondertwintig jaar binnenging. We moeten terug,
laat dat duidelijk zijn. Wij moeten onze jagers-taak weer op ons nemen. In een
visioen zag ik dat de Jager de Griekse panter met de vier koppen, de vier
wereldkerken, doorstak. De vier vleugels zijn de vier wereldrijken. De Jager is
een belangrijk element in onze reis terug naar het paradijs. Door de Jager wordt
ons contact met God op een machtige manier hersteld. Zo zal de paradijselijke
kiem van onze geest ontwaken om ons een nieuw bewustzijn geven en een nieuw
vuur. Abel en Set waren wel goede jagers en door hun zalvingen worden we weer op
de Jagersboom van het paradijs ge-ent. Door de kracht van liefde werd de stof
van het paradijs harmonieus bij elkaar gehouden en was een transformatieve
kracht. In een visioen zag ik de kracht van liefde de panter verslinden. Het
klinkt misschien een beetje krom, maar het was een soort object uit de tempel,
als een soort heilige hierodule. Het was een soort beeldje als een kandelaar, en
de beschaving werd getransformeerd tot een wildernis. Dit zal gebeuren wanneer
het heilige vuur zal neerdalen. Ook zag ik een soort van heilige huursoldaat die
toen de resten van de panter nam en er een soort tent van bouwde. Ook gebruikte
hij de onderdelen als een soort wapenrusting. Door deze symboliek zien we hoe
God afrekent met de geest van Griekenland, één van de belangrijkste fundamenten
van de kooi van de hedendaagse beschaving, en één van de belangrijkste
voortbrengers van de vier wereldkerken. Houdt het in gedachten : de Jager, de
Kracht van Liefde en de Huursoldaat, een machtige symbolische drietand tegen de
geest van Griekenland die ik in mijn visioenen van God heb doorgekregen. Het
zijn drie kaarten in een soort profetisch kaartspel voor de eindtijd. De panter
is als het ware de ziel van Griekenland, en de bok is de geest van Griekenland.
De Heere liet mij zien dat zijn kern een vlier is. Zoals alle boze geesten wordt
ook de geest van Griekenland naar de rots geleid, door een soort
verstenings-proces. De vijand is voor veel dingen nuttig : vlees, huid,
woongereedschap, wapentuig, vervoer, maar ook heeft het medicinale doeleinden,
vooral als we de vijand tot het plantaardige weten te ontleden, en het minerale.
Dan is de vijand ineens een drug en een geneesmiddel, en dan vragen we ons af
waar we ons al die tijd over druk hebben gemaakt. Er is geen vijand. Alles is
een natuurproduct, en alles is het paradijs, alleen we moeten weten in welke
verhoudingen we het tot ons moeten nemen. Door gebrek aan balans vielen Adam en
Eva uit het paradijs, en zagen de dingen niet meer scherp. Wij hebben daarom
veel kennis nodig om terug te kunnen keren naar de tuin. Wat voor kennis ?
Liefdeskennis, sprookjeskennis, oftewel profetische kennis in onze relatie met
God verkregen. De verborgen bomen van het paradijs geven deze kennis beetje bij
beetje, naarmate wij ons leven afleggen. Zo ontkomen wij aan de krachten van de
verderfelijke kennis. In de wereldkerken zult u deze dingen niet zo snel horen.
Zij willen u een uittocht onthouden. Zij willen dat u de Bijbel hoogstens door
hun bril leest, onder leiding van een hooggeplaatste, want ook zij zullen u
vertellen dat er gevaren op de loer staan. Zolang u elke zondag bij hen kerkt en
goed meedoet, dan is er niets aan de hand, en zult u in de hemel komen, maar
zodra u naar de Heilige Geest gaat luisteren en u uw mond opentrekt, dan gaat er
ineens een alarm aan. Zo gaat dat telkens weer, en ik, en velen met mij, kunnen
daar boeken over schrijven. Maar het profetische paradijs zet u vrij. Bent u in
voor een profetisch avontuur ? Daar hebt u mij en geen wereldkerk voor nodig. U
vindt dat avontuur dieper in uw hart, wanneer u u afsluit van alle invloeden van
mensen om zelf een ontmoeting met de Heer te hebben. Daarvoor kunt u alles wat
hier geschreven is vergeten, en verder al mijn boeken en artikels. Het heeft
allemaal geen waarde wanneer u voor de Heere staat. Dan gaat alles tussen u en
Hem. Ik sta daar niet tussen, en ik mag daar ook niet tussen staan. Ook geen
enkele wereldkerk of wereldrijk mag daar tussen staan. God stijgt boven alles
uit, boven alle boeken. Alle boeken zullen op dat moment dicht worden geslagen,
alle monden zullen gesloten worden, en dan zal God persoonlijk openbaren, niet
door woorden, maar door kracht. Welke kracht ? De kracht van de aarde ? De
kracht van de mensen, van de beschaving of van de materie ? Neen. Duizendmaal
neen. Alleen door de kracht van Liefde. Heeft u daar alleen oog voor, dan zal
God die hogere weg ook voor u openen.
De Overwinning over de Roomse Draak
Weet u dat deze hele Westerse Beschaving is voortgekomen vanuit het Vrome Oosten
? Lees de geschiedenis er maar op na. Wat was er voor de Westerse Beschaving ?
Juist ja, het Wilde Westen. Daar gaat de reis naartoe, even plastisch gesproken.
Maar daarvoor zullen wij het Roomse Beest moeten verslaan. We zullen het Roomse
Beest moeten leren berijden, moeten leren beheersen, als een soort rodeo. Het
Roomse Beest kwam voort uit het Griekse Wereldrijk, en wees daar graag naar
terug. Het was als een duivels huwelijk, wat vier vervelende kinderen
voortbracht om de profeten om zeep te helpen : de vier wereldkerken. Het zijn
vier verschrikkelijke plaaggeesten, de spotklederen der profeten. Het is een
stapel van vier kooien, en vaak moeten profeten helemaal van onderen af aan
beginnen. Ikzelf groeide reformatorisch op, maar in een Roomse wereld, en klom
zo via de Evangelische kooi tot de Pinkster kooi, hongerend naar God. John
Wimber was voor mij het teken van bevrijding, en door wat Wimberiaanse
discipelen kwam ik in de Profetische Wereld terecht. Dit was het eerste teken
van de grote bevrijding uit de kooien. Het Apostolische was het tweede, het
Richterlijke het derde en het Patriarchische het vierde. Maar het Roomse Beest
laat zijn slaven en gladiatoren niet zo maar los, en daarom gaf de Heere mij
strategische visioenen over hoe met dit beest af te rekenen. Want je kunt uit
alle vier wereldkerken met luid gejuich vertrekken, maar hoe krijg je ze uit je
hart weg ? We komen uit de Roomse baarmoeder, dus we zijn deels kinderen van dit
beest, door verschrikkelijke bloedbanden. Het Roomse wereldrijk kwam tot zijn
hoogtepunt in het vestigen van de Roomse wereldkerk, de draak, waar alle verdere
beesten en hoeren uit voortkwamen. Ik wil me daarom allereerst beperken tot deze
draak. Ik zag een Wachter komen van God die de draak doorstak, een hemelse
wachter. Deze wachter was zo verschrikkelijk dat ik er als kind nachtmerries van
had. Hij kwam me in de nacht opzoeken, en dan hoorde ik hem stap voor stap op de
trap dichterbij komen, terwijl ik helemaal bezweek van angst. Kunnen engelen dan
nachtmerries veroorzaken ? Jazeker, dat kunnen ze. Ze brengen de Vreze des
Heeren. Ze komen van Gods Troon, dus dan hebben we nogal met wat dingen te
maken. De Heere vertelde mij dat deze Hemelse Wachter door wijlen Smith
Wigglesworth heenwerkte. Hij was een richter en een profeet die doden opwekte en
ernstig zieken genas. Dit kon hij door deze wachter, en hij had een van de meest
bovennatuurlijke bedieningen aan het begin van de vorige eeuw. Deze hemelse
wachter doorstak de draak in een visioen. Een legeroverste van Gods Leger bond
de draak en wierp hem in de afgrond. Toen zag ik het Vrederijk beginnen, en na
het vrederijk kwam er een andere legeroverste van Gods Leger om de draak te
vernietigen. Los van dit visioen had ik een ander visioen waarin ik weer een
andere legeroverste zag die de draak dronken maakte en tot de eeuwige slaap
leidde, en in een ander visioen zag ik een vierde legeroverste die de draak
bereed om hem tot de witte troon te leiden, tot de vergetelheid. Een smid maakte
van de onderdelen van de draak een woning, en maakte er wapenrustingen van. Een
strijder zag ik het vlees van de draak eten. Dus in de overwinning over de draak
zag ik deze symboliek : een hemelse wachter, vier legeroversten, een smid en een
strijder. Dit zijn zeven kaarten in een profetisch kaartspel.
Het plan van Deprogrammatie is een groot plan waar we niet te licht over mogen
denken. Het Getuigenis van Christus, het ware getuigenis, is nog altijd de geest
van profetie, zoals het Woord van God dit zegt. Het Heilsplan is en was dus
'profetie', en geen stenen kerkelijk beeld. De geest moet zich kunnen uiten,
moet kunnen spreken, anders is alles voor niets geweest. De Geest leeft, en we
moeten de Geest laten leven. De vier wereldkerken zijn vier kooien waarin de
Geest doodbloedt. Ware profeten die van de Geest houden komen hiertegen in
actie. De Lijdensweg van de Geest is een erg lange. De Geest is gespijkerd aan
de opgestapelde vier wereldkerken als aan een totempaal, maar hierdoor zal Hij
ook tot een opstanding komen. De Opstanding des Geestes is een machtig heilsplan
des Heeren om de gemeente vrij te zetten van de goddeloze wereldkerken. Alle
ware profeten zijn aan deze totempaal gespijkerd, en zullen met de Geest ook
opstaan. Het is een afschuwelijk lijden, maar het brengt de profeet de zweren
van het paradijs die geneeskracht bezitten. De vier wereldkerken zijn vier
sectarische karikaturen van de bedieningen van God, de spotklederen die de
profeten dragen, maar dezen vormen ook hun wapenrustingen. God slaat met kromme
stokken recht, en God gebruikt hen als wapens. Zo deed hij dat al in het Oude
Testament, en een profeet dient dat alleen nog te ontdekken om zo tot een
machtige bevrijding te komen. We hoeven niet te dramatiseren. God is al verder
met Zijn oordeel dan wij denken. Wij moeten dat alleen nog ontdekken. Daarvoor
moeten wij tot de bomen van het paradijs komen.
Het profetische leven is zo fijn. Wat is er nu heerlijker dan te luisteren naar
de wonderlijke verhalen van de wilde drugsbloemen van het paradijs, en zo nog
dieper in het paradijs af te dalen tot aan haar pilaren. Deze pilaren geven ons
de allerheiligste, hemelse, inwijdingen, als entingen en besnijdingen. En zo
mogen we dan gaan ontdekken dat ons hele leven hieruit bestaat. Zo komen we los
van al dat gedramatiseer. Worden we daar vrolijk van, van dat eeuwige gepreek
over zondaren die voor eeuwig verloren gaan ? Waar draait het nu in het leven om
? Het leven is een prachtige bloem die op het eerste gezicht erg wreed lijkt,
maar bij nader inzien wijdt deze bloem ons in tot de hemelse geheimenissen. Het
is de taal van de hemel die wij moeten leren verstaan. De klappen van de hemelse
zweep lijken hard en snijdend, maar het is om ons los te slaan van de
versteningen.