Voorwoord door A.K. Stafleu - Dit is een profetisch artikel, een beschrijving van het oordeel tot in de kleinste details. Ik heb het met plezier gelezen, terwijl een grote rust mij overviel. Ik kon voelen hoe diep dit woord groef in mijn hart en ziel, en genezing was het resultaat. Dit is zo van Gods Woord, zo helder en zo ordenend dat hier geen misverstanden meer over hoeven te zijn. De schrijver heeft hierbij een rijke achtergrond vanuit de visioenen die hij in de loop van zijn leven over het paradijs heeft gehad, en deze zijn tot verduidelijking van het Woord van God gegeven. Dit artikel mag eigenlijk niet in uw profetische verzameling ontbreken.
De schrijver pakt weer de hel in alle geuren en kleuren aan, omdat hij daar zo'n strijd mee heeft gehad. Hij predikt hierbij over zaken die in veel gemeentes verwaarloosd worden. Kortom een echte aanrader, zonder tot dwepen te vervallen. Sommige woorden van God zijn gewoon belangrijk, en dit geschrift is daar één van. Opmerkelijk is de verhouding die de schrijver aangeeft tussen de geestelijke oorlogsvoering en de geestelijke jacht, en hij laat dan ook goed zien waar die jacht op gericht is. De schrijver duikt hierbij in de geschiedenis om te laten zien hoe diverse oude wereldrijken nog steeds een flinke klauw hebben in het hedendaagse kerk-gebeuren. Ook laat hij zien hoe dat in het Woord van God tot uiting komt, en hoe het Woord van God beschrijft wat we er tegen kunnen doen.
Wat is precies heilige dronkenschap, hoe belangrijk is het, en zijn er ook valse vormen van dronkenschap waarvoor we moeten oppassen ? De schrijver beantwoord het allemaal.
Griekenland wordt in het Woord van God beschreven als een bok, en vormt één van
de hoofdfundamenten van de Westerse beschaving, dus dat is nogal een meneertje.
In onze strijd tegen het rijk der duisternis dienen we ons hiervan bewust te
zijn. Zo bracht Griekenland, wat vroeger een wereldrijk was, het hedonisme,
oftewel genot als toetssteen, en het rationalisme, oftewel het denken als
toetssteen. Zo werd de gevoeligheid, het interactieve, het relationaire,
uitgeschakeld en geknecht. De strijd tegen de bok vormt één van de hoofdthema's
van God's Woord, en laat ook duidelijk zien hoe de bok eindigt. Zowel het
hedonisme als het rationalisme zien we terug in de hedendaagse samenleving, met
als vrucht het fascisme, en helaas zien we dit ook in de kerk. Vandaar dat wij
met de engelen de strijd tegen de geest van Griekenland moeten starten, en jacht
moeten maken op de bok. Rationalisme is een slaap. Je gaat totaal voorbij aan de
wensen en gevoelens van de andere partij, en nagelt hen als het ware aan een
stapeltje wetten, een stukje verstand. Jijzelf voelt je dan goed, omdat je je
totaal niet in de ander kunt verplaatsen, en zo is dan ook dit hedonisme een
soort dronkenschap. Hedonisme en rationalisme werken nauw met elkaar samen en
leiden tot een soort van vergetelheid. Aan de ene kant zou je dit al het oordeel
van God kunnen noemen, maar aan de andere kant is Griekenland ook de
schuilplaats waarin de boze zich verbergt, de valse dronkenschap, de valse slaap
en de valse vergetelheid als een wapen tegen Gods Geest en de gaven van de
Geest.
Wij moeten de bok verslaan willen wij het zevende zegel, de halfuurdurende
stilte, oftewel de eeuwige slaap, geopend zien worden. De eeuwige slaap is een
wapen tegen de vijand, niet als een eeuwig oordeel van pijniging, maar als het
oordeel van een rechtvaardig God die niet straft boven de maat. De eeuwige slaap
verandert de vijand van roofdier tot prooi. Hiertoe is de eeuwige dronkenschap
uitgezonden. En dit alles leidt tot de vergetelheid.
Wij moeten dus de wapenen van slaap gaan gebruiken, in plaats van door te gaan
met het verkondigen van eeuwige pijniging in de hel. Wij maken hierdoor de
vijand namelijk kwaad, en staan zo niet meer onder Gods bescherming. God straft
niet voor altijd, en de straf leidt tot slaap, en daarna tot vernietiging. Het
roofdier wordt dronken, volgens het Woord van God, na de verhitting, oftewel het
gevecht, en valt dan in slaap tot het worden van slachtvee. Daartoe had God het
kwaad laten bestaan. Het slachtvee wordt vetgemest, en de vis wordt
vermenigvuldigd. Zo hebben wij in de eeuwigheid genoeg te eten. Verkondigen wij
andere dingen, dan zullen we in de eeuwigheid honger lijden. Het is een eeuwig
vuur, en er is eeuwig vlees, maar de ziel die zondigt zal sterven, en niet voor
altijd gepijnigd worden. De ziel van de vijand zal geleid worden tot de
vergetelheid, door dronkenschap en slaap heen, dus we spreken hier over een
bewustzijnsverlaging. Dit is hetgene wat Gods Woord leert. Leest u eens goed het
Oude Testament hierover wat God met de vijand doet. God is geen achterlijke
sadist. God is een slager. Het gaat uiteindelijk om het vlees, het voedsel,
oftewel de transformatie, en niet de instandhouding van een zondige ziel die
voor eeuwig gestraft moet worden voor zonden van een betrekkelijk kleine periode
in de eeuwigheid. Dan is alle balans volledig verloren.
Dus de ziel die zondigt zal uiteindelijk zijn omhulsel, zijn lichaam, verliezen.
Dat is de straf, en hij zal dan ook zijn vermogen om pijn en genot te voelen
verliezen, en verder al zijn zintuigen, op weg naar de vernietiging, terwijl
zijn vlees voor eeuwig zal groeien. God zal het transformeren, en zo een ieder
die door het beest opgeslokt waren vrijzetten. Dat is dus de diepere gedachte
achter deze vorm van 'vlees eten'. Je eet het vlees van de duivel om zo vrij te
worden. En om dit allemaal te kunnen doen zul je op bokkenjacht moeten gaan
tegen de geest van Griekenland. Het is een strijd tegen het hedendaagse
mono-rationalisme en het mono-hedonisme, oftewel het fascisme in al zijn vreemde
vormen. Dat is de geest van Griekenland, waar de engelen in het Woord van God
ook al tegen moesten strijden. We zien dat wanneer het zevende zegel verbroken
wordt, dan wordt het reukofferaltaar hersteld, oftewel de gave van reuk. Deze
gave is dus fundamenteel voor de gevoeligheid. Daarna gaan de zeven
bazuin-engelen, de karsuiken, bazuinen, dus dat heeft te maken met de opening
van het oor. Dat zal dus allemaal gebeuren wanneer wij de geest van Griekenland
hebben verslagen, en geloof me : die is er al bijna onder.
Het Geheimenis van Rome
Enger wordt het als we naar de geest van Rome kijken, want deze kwam uit
Griekenland voort en werd beschreven als een verschrikkelijk beest, het ijzeren
rijk, dat alles opvrat wat los en vastzat en alles wat overbleef vertrapte. Deze
geest beeldt de valse maaltijd uit, en het valse treden van de persbak. We zien
in het Woord van God de grote maaltijd Gods neerdalen als de kroon op de eeuwige
slaap, als de grote slacht, maar dit doet de duivel dus ook na, en dat gebeurde
via Rome, het bolwerk van bloedvergiet. Rome is de grote maaltijd des duivels,
het zesde zegel, en als die wordt verbroken zien we dat de duivel en zijn
trawanten een schuilplaats zoeken. We zien dan dat er aan de aarde, zee en bomen
geen schade mag worden aangericht voordat de knechten van God verzegeld zijn.
Het verzegelingsproces is het besnijdenis-proces oftewel het aanvaarden en
dragen van het lijden, symbolisch gezien het fokken van de duivelen, het geen
schade brengen aan hen, maar hen opsparen tot de dag van het oordeel. Aan het
einde van Openbaring zien wij die slacht en het beginnen van de maaltijd. Het is
dus een lang proces van het bereiden van de maaltijd nadat het zesde zegel is
verbroken. Ook bij het verbreken zien we een soortgelijk tafereel dat de
martelaren onder het altaar om wraak roepen, maar ze worden tegengehouden en ze
worden op klederen gewezen. Wat heeft dit voor een betekenis ? Het leven bestaat
niet alleen uit eten, transformeren, maar ook uit dragen. De vijand wordt niet
alleen gehouden voor het vlees, maar ook voor het kleed. Dit is ook wat Gods
Woord leert. De martelaren willen wraak, willen de slacht zien van hen die op de
aarde wonen, en ze zouden hun vlees wel kunnen eten en hun bloed drinken, maar
ze krijgen een kleed, en moeten rusten totdat het getal van hun broeders en
mededienstknechten vol is. Ze moeten zich dus als eerste beperken tot de huid
van de vijand, het kleed, en niet het vlees en bloed, want dat komt later. Ze
moeten het leed dus eerst nog dragen, om zo in contact te komen met de harten
van hun mede-martelaren. Vandaar de aandacht op klederen, een hele diepe
betekenis. Pas als het volk van God dit gaat leren, door het vijfde zegel te
verbreken, dan zal de aardse kleedzucht gaan verdwijnen, die we zoveel in Gods
kerk tegenkomen. De schandelijke sierzucht die het welvaarts-evangelie in Gods
heiligdom heeft gebracht zal verdwijnen wanneer we ons met hele andere dingen
gaan sieren, namelijk met de onderdelen van de verslagen vijand, zijn huiden. Zo
kunnen we tot elkaar komen, en zo kunnen we elkaar troosten, en dit is wat de
eerste brief van Johannes ons ook leert over de liefde. Wij moeten het juk
dragen, en niet overmoedig naar onze slachtmessen en wapenen grijpen.
Toen Nebukadnessar gezondigd had werd hij als de runderen, een mooi beeld van
wat God met de vijand doet. Ook runderen dragen een juk. Babel is een ander
fundament van de hedendaagse beschaving, en is het vijfde zegel, het zegel van
het juk. Alleen als we dit zegel verbreken kunnen wij in aanraking komen met
Gods juk en het juk van onze broeders en zusters.
Het grote Babylon is het grote pinksteren die ons geheel ge-ent heeft op de
Griekse fundamenten tot het ontvangen van de valse gaven van de Geest. Willen we
loskomen van de geest van pinksteren dan zullen we de runderjacht moeten aangaan
en teruggaan tot de bedieningen die God oorspronkelijk bedoeld heeft, zoals
profeet, apostel, richter en patriarch. In visioenen zag ik dat die runderjacht
nogal veelzijdig is, want er werd ook gesproken over een bizonjacht
bijvoorbeeld. Doel is terug te keren tot het Pasen, tot de Oud-Testamentische
Profetische Orde ge-ent op het Jodendom, en vandaaruit komen tot het
Richterlijke van het Oude Testament en het Patriarchische, twee noodzakelijke
bedieningen die min of meer verloren gingen omdat het volk een koning wilde. Het
Apostolische werd in het Nieuwe Testament opgezet om die twee verloren gegane
ordes weer op te zetten, maar het volk gaf de voorkeur aan een aards gevestigde
pinkstergemeente. Terug dus naar de Apostolische Beginkerk en vandaaruit duiken
in het Oude Testament tot de Joodse Fundamenten van Richteren en Patriarchen.
Hierin is de runderjacht tegen de geest van Babylon dus onmisbaar, tot het
verbreken van het vijfde zegel, om zo het juk des Heeren te dragen. Wat is het
jammer dat landen zoals Spanje en Zuid-Amerika die runderjacht zo letterlijk
nemen door het rituele stierenvechten. Tijd voor de gemeente van Christus om te
laten zien wat de ware runderjacht is : in de hemelse gewesten. Juist doordat de
gemeente de jacht verzaakt, komt die op een afschuwelijke manier in het
natuurlijke, letterlijke terecht.
Alles wat aan het einde van de vijand nog over is is vlees, bloed en huid, en
van zijn beenderen wordt het nieuwe Jeruzalem gebouwd. Alles zal overigens wel
getransformeerd worden, en de ziel van de vijand zal sterven, en niet in
standgehouden worden voor de één of andere eeuwige pijniging. Waar sommige
malloten dit soort onzin toch vandaan hebben gehaald is mij een raadsel, maar
klopt gewoon van geen kanten. Het is zo masochistisch en zo wreed, en aan de
andere kant levensgevaarlijk, want je jaagt daarmee de vijand tegen je in het
harnas op een verschrikkelijke manier. God straft de vijand niet boven mate, en
zo mogen wij dat ook niet doen, anders zullen we daar rekenschap van moeten
afleggen en de prijs daarvoor moeten betalen. U ziet dat ik hier nauwkeurig en
volgens het Woord van God weergeef wat er met de vijand allemaal gaat gebeuren,
en dat is dus niet eenvoudige hap slik. Nuanceer uzelf dus, en onderzoek. Velen
die de boodschap van eeuwige pijniging rondbazuinen of aanhangen zitten zelf in
het kamp van de vijand. Het heeft niets maar dan ook niets meer te maken met
liefde en al helemaal niet met rechtvaardigheid. De tent van God zal nederdalen,
gebouwd van de botten en de huiden van de vijand. In die tent zal het vlees van
de vijand gegeten worden, en het bloed gedronken worden, en dit is eeuwig, tot
eeuwige verzadiging en tot het wegwissen van alle tranen. Daar moet u het mee
doen. U wordt zo verlost, en komt vrij van het beest, en het beest vaart ten
verderve, allereerst door oorlogsvoering, daarna door dronkenschap, dan eeuwige
slaap en dan de vergetelheid. Dat is de volgorde die Gods Woord geeft. Waarom
zou u daar dan nog aankomen ?
Wij zullen eerst door het beest opgeslokt worden, door zijn vuur worden
verbrand, en daarna zullen wij het beest bewonen, berijden, tot kleding en
wapenrusting hebben, zoals God dat ook heeft, en ten slotte zullen we het beest
ook eten en drinken. Maar dan is het beest uiteindelijk al prooi geworden, van
roofdier tot mestvee. Alleen zo komen wij tot heilige dronkenschap, en alleen zo
komen wij tot heilige slaap en heilige vergetelheid. De bok is nog gevaarlijk
met zijn horens, zoals we zien hoe hij in het boek Daniel een ram uit de
wegruimt, oftewel de vorst van Perzie. Het latere stadium is die van het varken,
zoals we ook in het verhaal van de verloren zoon zien. Dit is het beeld van het
verslagen Romeinse rijk. We zien dat Jezus de boze geesten in de zwijnen drijft,
en dan storten de zwijnen zich van de helling om daar te verdrinken. Dit was de
overwinning over de demoon 'legioen', de Romeinse leger-eenheid. Een stap verder
dan zwijn is dus het varken, de wekere vorm van het zwijn, die we tegenkomen in
de gelijkenis van de verloren zoon. De verbreking van het zesde zegel heeft dus
te maken met een varkensjacht. Al deze dieren leefden in het paradijs als de
overblijfselen van de voortijd waarin engelen van de berg van Eeden wegvielen.
God joeg op deze beesten, en ook van Abel weten we dat. Het was de bedoeling dat
Adam en Eva vanaf het begin al deze beesten zouden verslaan als jagers, maar zij
vielen aan de slang ten prooi. Ze aten van de verboden boom, en kwamen ten
Oosten van de hof terecht. De Heere liet mij zien als ze van de toegestane,
beloofde bomen hadden gegeten, dan waren ze uiteindelijk ten Westen van de hof
terechtgekomen. Dit zou gebeurd zijn als ze hun taak als jagers hadden
opgenomen. Het Oosten bracht hen tot de beschaving, maar het Westen zou hen tot
de wildernis brengen. Omdat Abel wel jager was, en ook herder, kwam hij na zijn
dood in het Westen terecht. Set was de plaatsvervanger van Abel, was ook jager,
en kwam dus ook in het Westen terecht, liet de Heere mij zien. Alhoewel ze niet
meer in de hof leefden, leefden ze nog wel op de aarde van de voortijd, de
paradijselijke aarde. Na de zondvloed en nadat God het bevel gaf tot het eten
van vlees ging alles langzaam over in een nieuwe dimensie, nadat Noach was
gestorven. God had het dus nog steeds over vlees in de dimensie van de voortijd,
min of meer aan de paradijs-aarde verbonden. Alleen bloed mocht nog niet
gedronken worden. Dat zou pas later komen met de komst van de profetieen en de
apocalypse. De Heere liet mij overigens zien dat Adam en Eva wel jagers waren,
maar niet volledig. Ook liet de Heere mij zien dat ze het bloed dronken en het
vlees aten van demonische beesten, maar de slang had hen door zijn listen
misleid. Het was de taak van de slang hen te verleiden tot het Oosten, terwijl
God hen tot het Westen van de hof wilde leiden. De Heere liet mij zien dat Abel
en Set hierin wel volkomen waren. Zij werden min of meer de wachters van het
Westen.
Adam en Eva kwamen ten Oosten van de hof, en de hof zelf was al in het Oosten
van de paradijselijke aarde. Ten Oosten van de hof lag de dimensionale brug naar
de lagere aarde, die uiteindelijk na het sterven van Noach langzaam bereikt
werd. De mensen werden niet meer zo oud als de bomen, maar kregen het lichaam
des doods, oftewel de honderd twintig jaar. De mens koos dus voor het laagste,
en God wilde hen eerst weer terugbrengen tot het zg. tussenrijk waarin Noach en
zijn voorvaderen leefden. Deze fase komt in de toekomst terug als het Vrederijk.
Hiertoe bracht God de Joodse Natuur tot de aarde, om de aarde terug te brengen
tot het paradijselijke. Maar als de aarde de hof van Eeden weer heeft bereikt,
dan wil God dat Zijn volk komt tot het Westen in plaats van het Oosten. Het
Westen zal bereikt worden door de tweede natuur die God tot de aarde zal zenden
: de Indiaanse Natuur, oftewel de wildernis. Dat liet God mij zien, niet alleen
nu, vandaag, maar mijn hele leven al, sinds dat ik kind was. En die openbaringen
kwamen telkens weer terug als zijnde erg belangrijk en centraal.
Ik geloof zelf dat de werkelijke overgang naar de lagere aarde pas gebeurde na
de tocht door de Schelfzee en na de eerste fase van het instellen van de
offerdienst, omdat toen zo'n beetje de hedendaagse leeftijd werd bereikt. Het
had te maken met de verschijningen van de Heere op de berg, en met de reactie
van het volk.
We hebben in dit stuk gezien dat God nogal een vreemde kleermaker is. Hij maakt
klederen van de verslagen vijand. Ook maakt hij dus wapenrustingen en wapens van
hen. Kijk maar eens in het Oude Testament hoe vaak God de vijand als een wapen
en instrument in Zijn hand gebruikt. Ook is God dus een slager, maar het wordt
wel erg verwarrend als we in het Nieuwe Testament ineens lezen over dat we het
bloed van Zijn Zoon Christus moeten drinken en Zijn vlees moeten eten. Hoe
moeten we dat dan zien ? Natuurlijk is dit heel symbolisch. In het heiligdom van
Christus, hoog in de hemelse gewesten is er een hele andere materie, en heersen
er hele andere wetten. Daar moeten we zelfs elkaar en onszelf op het altaar
leggen. Ook dit is heel belangrijk in de strijd, het heilige avondmaal, om zo
gemeenschap te hebben met Christus en met elkaar. Ook Christus is onze
wapenrusting en ons kleed. God is dus een vreemde kleermaker, en ook een vreemde
slager, dus we moeten wel heel goed weten waar we mee bezig zijn. We moeten de
symboliek goed kennen, en alles heilig uitvoeren, hoog in de hemelse en
geestelijke gewesten, en geen geintjes uithalen in de vleselijke
schaduwrealiteit genaamd aarde. Het is al erg genoeg dat zo velen om ons heen
van de heilige werken van God een aardse karikatuur hebben gemaakt. Des te meer
moet de gemeente zich toeleggen op de heilige beroepen des Heeren.
We hebben gezien dat Babel in een rund verandert door het oordeel van God, en
Rome in een varken. Ook zagen we dat de bok, Griekenland geen makkelijke jongen
is. Rome kwam voort uit Griekenland. Als de geest van Rome de status 'varken'
heeft bereikt zijn we al heel ver. Het zal gebeuren wanneer de eeuwige slaap met
al zijn instrumenten over de geest van Rome komt, als de bok wordt verbroken. De
bok is de schuilplaats van Rome, het grote Griekenland. Als Rome, het zesde
zegel, oftewel de valse maaltijd, wordt verbroken, dan vlucht deze tot de bok,
het zevende zegel. Griekenland is het fundament van Rome, een stukje
geschiedenis, waaruit Rome veel van haar mythologie heeft gehaald. Als de geest
van Rome een varken geworden is moeten we niet denken dat we al overwonnen
hebben. Eerst zal het varken een roofvarken zijn, en nog grotendeels zwijn. Net
als Christus moeten wij de boze geesten in het zwijn drijven. In het Oude
Testament werden de ongerechtigheden en zonden van het volk op de bok gelegd, en
werd de bok de woestijn in gevoerd om alle rotzooi tot onvruchtbaar land te
brengen. Zo overwinnen wij de geest van Griekenland. Griekenland en Rome dragen
de toortsen van de valse slaap en de valse dronkenschap, en door hen te
overwinnen ontvangen wij de toortsen van de heilige slaap en de heilige
dronkenschap. Dezen hebben wij nodig om de beesten verder te overwinnen. Het
leidt ons tot de heilige vergetelheid. Het zijn machtige wapenen in de strijd en
ook hierin vloeit het vele richtingen op. Wij moeten leren schenkers te zijn van
deze heilige dronkenschap. We lezen in het Woord van God dat we niet alleen de
vijand dronken moeten maken, maar ook onszelf. Hoe doen we dat, en in welke
verhouding moeten deze dingen tot elkaar staan ? Ware dronkenschap komt voort
vanuit het kruis, en wanneer wij het kruis als een wapen tegen de vijand
gebruiken. Dronkenschap komt door de maaltijd, dus we moeten ook de vijand
toestaan maaltijd te houden, oorlog te voeren, oftewel zich te laten verhitten,
zoals het Woord van God zegt. Voor ons houdt dit dus in deels het lijden, maar
ook de strijd in de zin dat de vijand ons instrument is in de strijd. Wij hebben
er baat bij de vijand tegen andere vijanden op te zetten, zoals dat ook in
Openbaring gebeurt.
De Evangelische Dreiging
Op de pilaren van dronkenschap en slaap is de grote maaltijd gebouwd, en deze
leidt weer naar een grotere en diepere dronkenschap en slaap die tot
vergetelheid leidt. Het is als de wijngaard van Noach die wijst op deze dingen
in tweeledigheid, namelijk gericht op de vijand en de vriend. Zowel van beiden
diende het bloed te stromen, en van beide diende het vlees gegeten te worden.
Natuurlijk zit hier een groot verschil in, maar zo komen we wel tot het wezen
van al deze dingen, namelijk het toetsen. Je eet niet om iemand tot een eeuwige
straf te leiden, en je eet ook niet zomaar vanuit een liturgisch paadje. Je eet
om te toetsen. In de hogere gewesten eet alles, en wordt alles gegeten puur tot
de transformatie, puur tot het ziften, en zo alles tot een prachtige harmonie te
brengen. Daar is het ons om te doen. Eten is daar alleen maar een symbool van,
en ook het gegeten worden. Door het eten komt de pure vorm steeds dieper in je,
en wordt het afval gerecycled. Een mooiere manier is er niet te bedenken. Dus
niks geen eeuwige hellepraatjes meer, maar stop eens, en ga eens in harmonie
geloven, want het leven is alleen maar harmonie. En dit komt juist voort vanuit
de tegengestelde krachten. En daarom is het zo belangrijk dat er een God en een
duivel bestaat, maar gaat u eerst nu meer eens onderzoeken wie nu eigenlijk wie
is, zodat u niet aan de verkeerde kant meestrijdt. God voerde Babel tot
dronkenschap, veranderde de leeuw in een rund, mede door Perzie als een staf te
gebruiken, en later door Griekenland, wat in Rome ten val kwam. Zo kunnen we ons
die fuik een beetje voorstellen. Het beeldt de eeuwige slaap uit, die door
dronkenschap tot vergetelheid leidt. Door deze fuik gaat de vijand heen om
totaal gerecycled te worden. Niet alleen het vlees van de vijand groeit eeuwig
door, maar ook het vlees van Christus, het Lam. Niet alleen de vriend, Christus,
is een lam, maar zoals we lezen kent het tweede beest, het beest uit de aarde,
ook die kwaliteiten. We zagen in een ander stuk dat die beesten in Openbaring de
gevestigde kerken zijn die zich vanuit hun enting op Rome op aarde als koningen
opstelden. Het tweede beest is de evangelische wereldkerk. Nu was de
evangelische beweging nuttig om tot een gevoelsmatiger, vrijer christendom te
komen, en zo tot de gaven van de Geest, maar net als Saul was de evangelische
beweging een stap te ver. God had de Apostolische Kerk gegeven, en die was er
voor om terug te leiden tot de Joodse Fundamenten en de Oud-Testamentische
bedieningen van richter en patriarch, plus naar het verloren gegane profetische
fundament. Op het fundament van profeten en apostelen, maar het volk koos voor
de evangelische wereldkerk, het tweede beest. Het tweede beest was bij
beschrijving al deels lam, dus we zagen al waar de Heere met dit gedrocht
naartoe wilde. Wij zullen op lammerenjacht moeten gaan, maar geloof me, broeder
of zuster, de rooflammeren die zij in eerste instantie zijn zijn van de
verschrikkelijkste geesten die ik in de exorcistische bediening ben
tegengekomen. Reken maar dat dat allereerst een oorlog zal zijn. Maar wij
behoren dus niet alleen de vriend het Lam te eten, maar ook de vijand het lam.
Waar de Roomse wereldkerk, de draak, het fascisme uitbeeldde, daar beeldde het
eerste beest, de Reformatorische wereldkerk, het Griekse rationalisme uit, en
het tweede beest met haar latere uitwassen, de hele evangelisch-charismatische
generatie, beeldde min of meer het Griekse hedonisme uit met een bijna niet te
stoppen genotszucht. Dat is het valse lam waarmee wij te maken hebben, het lam
vol van een gouden kruis en hopen leedvermaak. Het lam richtte zich op gevoel,
in plaats van gevoeligheid door het kruis. Het lam in zijn valse vorm was de
valse profeet die op het eerste beest wees, nog steeds geknecht door het
rationalisme. Dit lam was opgesteld als surrogaat van de profetische kerk, en
was opgesteld om de ware profetische bediening de kop in te drukken. Gelukkig
gebruikte God de evangelische kerk tot het voortbrengen van John Wimber, de
stichter van de Profetische Kerk. Hij bracht het valse lam veel schade toe, maar
ook hijzelf werd door dit lam ernstig toegetakeld. Belangrijk is het de
lammerenjacht op te zetten om informatie te winnen over dit beest.
De Heere liet mij zien dat in het paradijs er al veel van dit soort valse
lammeren rondliepen, en Adam en Eva voerden jacht op dit soort beesten. Toen
Adam rond de zeventig was vielen hij en Eva uit de hof. In die zeventig jaar
kregen zij kinderen. Na de periode van Eeden kregen zij weer een reeks kinderen.
Welke kinderen kregen zij dan in de hof ? Laurit, Saka, om maar eens een paar te
noemen. Zij trokken westwaarts toen hun vader en moeder van de verboden boom
hadden gegeten. Enkele van deze kinderen spanden samen met de demonische
beesten, vielen dus ook ten prooi aan verleiding zoals hun ouders, en zo werd
het zaad van de verschillende rijken en kerken gezaaid. Naihum viel ten prooi
aan de varkens-achtigen, en werd de geestelijke vader van het Roomse. Vahrhum
viel ten prooi aan de bok-achtigen, en werd de geestelijke vader van het
Griekse. Othum viel ten prooi aan de schaap-achtigen en werd de geestelijke
vader van het evangelische. Aknum viel ten prooi aan de rund-achtigen en werd de
geestelijke vader van het Babelse en pinksterlijke. Werstad viel ten prooi aan
de kipachtigen en werd de geestelijke vader van het reformatorische. De stammen
van Laurit en Saka kwamen uiteindelijk ten Westen van de hof terecht. Laurit en
Saka waren de twee paradijselijke dochters van Adam en Eva. De Heere gaf mij het
woord dat wanneer de gemeente niet meer over de situatie van het paradijs te
weten komt men ook niet kan klaarkomen met het hele kerken-probleem. We moeten
terug naar de bron.
Boven zagen we dus dat de vijand door God steeds meer gescheiden werd van zijn
eigen lichaam, wat slaap opwekte en dronkenschap, om zo los te komen van het
hele begrip pijn. Het lichaam oftewel vlees van de vijand heeft hij verloren, en
wodt door God bewerkt in de vormen die we boven al zagen. Maar de vijand heeft
dan nog wel een ziel en een geest. Wat gaat daarmee gebeuren ? Natuurlijk hebben
we het over het lichaam, het vlees, van een andere materie, van een andere
glans, oftewel van het tussenrijk en de hemelse en geestelijke gewesten. Ook de
ziel zou je als een soort lichaam kunnen zien. Het proces gaat dan gewoon door.
De ziel zal sterven. De vijand gaat ook zijn ziel verliezen. De vijand zal zaad
op de akker zijn, en zal opgroeien als gewas en geboomte, terwijl de geest van
de vijand tot de rots geleid gaat worden. Aan het einde van het ritje is de
vijand zelfs geen dier meer, maar een boom. Het geboomte zal voor eeuwig vrucht
voort moeten brengen, maar de vijand zelf, als geest, gaat naar de rots. Over
wat voor een opstanding hebben we het dan ? We zien dat na het vrederijk de
duivel weer wordt losgelaten. Waarom denkt u misschien. Dit is weer allemaal
beeldspraak. De duivel zal ditmaal opstaan als plant. De duivel zal worden tot
een wijngaard wiens druiven geperst gaan worden. Natuurlijk zal dit een flinke
stoot van dronkenschap geven, en het zal de grootste gifkwekerij ooit zijn tot
verdere oorlogsvoering en bovenal voor medicinale doeleinden. De duivel die ons
eerst kwelde zal nu tot geneesmiddel worden. Daarom is deze opstanding ook zo
belangrijk. Er zijn twee opstandingen voor de duivel : de genezing van de
hoofdwond, waardoor hij van roofdier tot prooidier wordt, en de loslating na het
vrederijk, waardoor hij plantaardig wordt. Zo recycled God de vijanden.
Uiteindelijk worden wij dus boeren, landbouwers en fokkers, en dat is ook
hetgeen waar Gods Woord hoofdzakelijk om draait en op terugwijst. Lees daar de
rijke beeldspraak maar op na. En dat is weer een bewijs dat de eeuwigdurende
pijniging onzin is. Het is een sprookje, een kinderachtig fabeltje.
In het paradijs stonden vele bomen waarvan niet gegeten mocht worden, maar die
voor medicinale doeleinden gebruikt moesten worden, en voor de jacht. De
bewoners van het paradijs moesten de ingewikkelde voorschriften kennen. Er was
dus veel te doen in het paradijs. Ook in het paradijs bestonden er voorschriften
van zaaien en oogsten, maar er werd maar weinig acht op gegeven, dus soms ging
er wel eens wat mis. Sommige bomen in het paradijs werd je dronken van als je er
van at, als een soort goddelijke drugs. Hier moeten wij weer naartoe om aan de
pijlen van de vijand te ontkomen. In het boek Openbaring, en ook in Ezechiel
zien wij die bomen weer terugkomen. Enkele namen : Nirshek, Lbok, Brannan. Door
bomen kreeg je de toegang tot andere sferen, dus daarom was het belangrijk van
de juiste boom te eten. Door het eten van de verboden boom kwamen Adam en Eva
uiteindelijk in de lagere aardse gewesten terecht. De sfeer werd uiteindelijk
één-dimensionaal in plaats van meervoudig dimensionaal. Het paradijs was
opgebouwd uit de lagen van verschillende soorten vuur, waardoor de mens veel
meer mogelijkheden had. Wat we hier op aarde zien is daar maar een zwakke
karikatuur van.
Denk je eens in : Adam en Eva heersten over de vissen, de vogels en de
roofdieren. Dat hield in dat ze konden vliegen, dat ze onder water konden leven,
en dat ze de eigenschappen van roofdieren hadden. Zij aten echter geen vlees van
Gods schepping. Wel leerden ze al over de primitieve vormen van het heilig
avondmaal. Wat hield dat in ? Zij aten in sommige sferen van het heilig vlees,
en dronken van het heilig bloed. Deze sfeer heette Nahush, en er was ook een
sfeer die Kammarakka heette. Die sferen konden ze dus betreden door van
verschillende bomen te eten. Als de gemeente kennis krijgt over deze dingen, en
van God toestemming krijgt om weer van deze bomen te eten, dan zal drugs niet
meer nodig zijn, en drank ook niet, want die zijn maar slappe karikaturen van
Gods middelen. Je kunt high worden door je relatie met God, en dit alles gaat
door profetie. Daarom is het ook zo'n schande dat er een evangelische wereldkerk
is, want door profetie op een lager plan te zetten kweek je drugspatienten. Het
is een gevaarlijke fokkerij. Ook als je een profetische gemeente bent dan ben je
er nog niet, want er is zoveel wildgroei. Maar het is in ieder geval een stap in
de goede richting. Het is belangrijk voor de gemeente om dronken in de geest te
raken, om zo niet ten prooi te vallen aan rationalisme en hedonisme. De
dronkenschap in de geest is de heilige dronkenschap waardoor de profeten in
contact staan met God om belangrijke strategische boodschappen door te krijgen.
Deze dronkenschap komt door het kruis, door de geestelijke oorlogsvoering en de
geestelijke jachtvoering. Het is de beginsmaak van het grote oorlogsmaal en
jachtmaal des Heeren, leidende tot de diepere slaap en de vergetelheid om zo de
nog heiligere boodschappen des Heeren in dromen door te krijgen. Dronkenschap
komt door het kruis van Christus waar wij avondmaal vieren, de heilige maaltijd,
waarin wij verenigd worden met de dingen van God, tot één lichaam. Wij vormen
het lichaam van Christus juist door dit avondmaal en de daaropvolgende heilige
dronkenschap om zo te ontkomen aan de allesverwoestende dronkenschap van de
wereld. We hebben strijd te voeren tegen de dronkenschap van Griekenland en
Rome, en dat kan alleen door de Heilige Dronkenschap. Ook dienen wij de
oordeels-dronkenschap toe te brengen aan deze heren, de geesten van Griekenland
en Rome. Zo komt Gods Profetische Zalving over ons, en kunnen wij profeteren.
Het is belangrijk voor ons op te groeien in de kennis van het Woord van God en
deze practisch toe te passen door profetie. Wij mogen zo ge-ent worden op de
wereldwijde Profetische Kerk naar het Hart.
De aarde is dronken geworden door de valse dronkenschap die Babel bracht, en die
ook gebracht werd door het Griekse Rijk en het Romeinse Rijk, waar alle verdere
excessen uit voortkwamen. Wij zijn allemaal door deze dronkenschap geknecht, om
ons zo van Gods Profetische Woord af te houden. Wij worden door deze geesten in
slaap gehouden, en wij dienen deze ketenen te verbreken. Wij zijn
rationalistische robotten bedekt door een laag corrupt gevoel, ongevoelig voor
Gods Geest, door al die lagen van valse wereldkerken die macht, eer en geld op
het oog hadden toen ze hun peilers opstelden. Al deze lagen pijnigen ons nog
steeds door hun hoog-frequente aanvallen. Niemand zal ontsnappen. Maar God zij
dank dat John Wimber het eerste teken was van het herstel van de Profetische
Kerk in deze dagen. Wij mogen de bokkenjacht gaan beginnen door strategische
profetische aanwijzingen om zo uiteindelijk de bokken te berijden en hen te
voeren tot de put. God heeft ons niet in de steek gelaten. Absalom, het beeld
van Griekenland, zal met zijn haren in de takken verstrikt raken, en zo zal ook
de bok in de struiken verstrikt raken, als een beeld dat hij zal worden tot
struikgewas.
Natuurlijk zal de gemeente zo veel meer als de roofdieren moeten worden, en dat
zal in dat proces ook gebeuren. Wij moeten worden als de slangen en de leeuwen,
en hierin Christus op de voet volgen. Dat is waar de dronkenschap ons voor open
stelt. Het is dus heel belangrijk om op die manier profetisch op God aangesloten
te worden. Ook moeten wij net als Christus omgang hebben met de wilde dieren.
Hiervoor moeten wij natuurlijk naar de woestijn en de wildernis. Het leven met
Christus is als leven in de jungle waar duizendeneen gevaren ons omringen. Als
wij hierin niet profetisch leven gaan wij ten onder. Rationalisme en hedonisme
zijn de vijanden van het profetische, omdat zij de zintuigen uitdoven, onze
gevoeligheid. Zij zijn de gevaarlijke Griekse roofdieren in de jungle. Wij
moeten onze speer tegen hen leren gebruiken. Wij mogen hierbij putten uit de
bronnen van het paradijs. Er is een overvloed aan gifjes en smeerseltjes om in
de jungle te overleven, maar staan wij daar open voor ? Er is een strijd gaande
om onze ziel. Laat het niet zo moeten zijn dat de vijand ons in prooi veranderd
en vervolgens in een boom.
Wij moeten leren profetische jagers te zijn en profetische strijders. Wanneer
wij in onze strijd tegen demonische roofdieren hun huiden in handen krijgen
veranderen zij zo in prooi, en gaat de strijd over in de jacht. Dit is
natuurlijk symbolisch. De huiden zijn niet alleen belangrijk voor de
overwinning, maar ook voor het bouwen van de nieuwe stad. 'Ik neem je huid af,
in de Naam van Jezus Christus,' zeg je dan. Als het vijfde zegel verbroken is
zien we de huidenjagers. Zij krijgen het kleed om te rusten. Als je in de
hemelse gewesten alleen maar als een slager rondrent, dan mis je je doel. Je
moet juist je aandacht richten op de huid allereerst, want anders zal de vijand
bij jou hetzelfde doen. Hoevelen weten af van de afschuwelijke roofdieren in de
hemelse gewesten die langskomen om ons van onze huiden te beroven ? Dit geeft
allerlei problemen. Tijd dat de rollen worden omgedraaid.
De Profetische Kerk zal geboorte geven aan de Apostolische Kerk, en deze aan de
Richterlijke Kerk. Dan zullen we opgaan naar het tijdperk waarin de
Patriarchische Kerk hersteld wordt, tot volledig herstel van de Joodse
Fundamenten en tot de voorbereiding van het komende Vrederijk. Maar dan zijn we
er nog niet. In het Vrederijk zullen de Indiaanse Fundamenten hersteld worden
voor de terugkeer tot het paradijs, om uiteindelijk te komen tot de Westzijde
van de hof van Eeden. Dan zal pas echt de paradijselijke aarde voor ons
opengaan. Zo zal ook de Hermitatische kerk hersteld worden, en dan liggen er nog
enkele bedieningen voor de eindtijd klaar als de kroon op het ware kerkenwerk,
namelijk ge-ent op de oude bedieningen. Hiervoor zal de gemeente moeten
terugkeren tot de schaal en de beker van Christus, om met Hem het maal te
vieren.
T.S./ Januari 2006